BloggerKépző kihívás 17. nap
Kedvenc gyerekkori könyve(i)m

Nem tudom, hogy itt a blogon mennyire volt már szó az olvasásról. Aki követ Instagramon az tudhatja, hogy én is a könyvmolyok közé tartozom, bár az utóbbi 2-3 hónapban sajnos a könyvek kissé hanyagolva lettek. Ne értsetek félre, még mindig imádok olvasni, egyszerűen csak nem sikerül rá időt kerítenem. A szüleim nem szeretik, ha napközben olvasok, mivel akkor mást is lehet csinálni, éjszaka meg már általában olyan fáradt vagyok, hogy hamar lecsukódik a szemem.

bk17.png

A mai BloggerKépző kihívás témája a: Kedvenc gyerekkori könyvem. Ezzel megint az a gondom, hogy nem tudok csak egyet választani, mert szerencsére már mióta tudok olvasni azóta falom a könyveket. Most a kedvenceimről olvashattok időrendi sorrendben. Gyerekeknek, kistesóknak szerintem még ma is aktuálisak lehetnek.

 

 

Szeret engem a világ (mondókák)

 

Képtalálat a következőre: „szeret engem a világ”

 

Ez a könyv még elég régről van meg nekünk. Mostanában jöttem rá, hogy ez kifejezetten óvodásoknak, kisiskolásoknak szól, de én még pár éve is simán olvasgattam. Lehet pont az egyszerűsége miatt van akkora sikere nálam. Általánosban utáltam verseket tanulni, de azokat, amik ebben vannak, szinte egytől egyig kívülről fújom.

 

 

Varga Katalin: Én, Te, Ő

 

Képtalálat a következőre: „én te ő könyv”

 

Ezt a könyvet másodikos koromban olvastam. Talán ez volt az első olyan könyv, amit tényleg teljesen magamtól végig elolvastam. Akkor még fel sem fogtam, hogy a szófajokról van szó, csak később, amikor már külön nyelvtan óránk is volt suliban. Az egész teljesen egy mese, egy utazást ír le a különböző szófajok világában. Sok fejtörő is van benne, amiket leginkább akkor csinálgattam amikor már végeztem az olvasással. Emlékszem még akkor nyáron táborba is vittem magammal és annyit olvastam, hogy az egyik lányt már elkezdte idegesíteni, hogy én folyamatosan csak azzal a könyvvel vagyok képes foglalkozni.

Sajnos valahogy már eltűnt itthonról az a könyv, pedig időnként még most sem ártana visszanézni egy-egy világ hogyan is működik. Általánosban nagyban megkönnyítette a nyelvtanórákat és szerintem még ma is nagy hasznát tudnám venni.

 

 

Geronimo és Tea Stilton könyvek

 

Képtalálat a következőre: „geronimo stilton könyvek”

 

Már nem is emlékszem melyiket olvastam először, csak arra, hogy egy barátnőmnek voltak ilyen könyvei és egy csajos délután alatt végeztem is eggyel. Utána pedig szépen elkezdtem gyűjteni ezeket a könyveket. Először csak a pici, rövid történeteket, aztán szép lassan már a nagyobb keményfedeles verziókat is. Imádtam az összeset és szerencsére akkor a barátaim is ezeket olvasták, így a napköziben könyvklubbot is tartottunk (bár akkor még nem is tudtuk, hogy ez mit jelent). Cserélgettük egymás között őket. Emlékszem az egyik hátuljába lehetett jegyzeteket írni és ott, mint jó könyvtáros vezettem, hogy ki mikor kérte el, mikorra hozta vissza és hasonlók (persze ezt mindet halvány ceruzával, hogy szükség esetén kiradírozható legyen). Egész szép gyűjtemény jött össze ezekből is, de anya úgy ítélte meg már túl idős vagyok ezekhez, így továbbadtuk az összeset. Szerencsére a Tea Stilton könyvek családban maradtak, mert ugyanebben az időben kapott rá kisebbik unokatesóm is ezekre (aki egyébként addig alig olvasott).

 

 

Leiner Laura: Szent Johanna Gimi

 

Képtalálat a következőre: „szjg”

 

Van, aki imádja van, aki nem, de mindenki hallott már erről a sorozatról. Már nem is tudom pontosan mikor olvastam az elsőt, de arra emlékszem hogyan találta rá. Régebben olvastam egy Bravo Girl újságot, amiben egy oldalon ott volt az első SzJG, nagyon még fel sem figyeltem rá, de aztán hirtelen mindenhol ott volt, belefutottam a neten, könyvesboltokban, újságokban. Kicsit már kezdett is elegem lenni belőle. Egyszer egy mekizés alkalmával, amíg a húgom megette még a fagyiját én bemehettem az ottani könyvesboltba (nem tudom máshol volt-e ilyen, de a mekiben volt könyvesbolt) és a sarokban kiszúrtam ezeket a könyveket. Úgy döntöttem, ha már mindenhol ott van, akkor legalább beleolvasok, miért van oda mindenki. És onnantól csak arra emlékszem, hogy addig adtam ki a kezemből amíg kifizettük. Nyaralás közben végeztem vele, úgyhogy addig hisztiztem, hogy az ottani könyvesboltban meg kellett venni a másodikat, hadd olvashassam.

Akkor még nem számított menőnek sem az SZJG, sem az olvasás, úgyhogy rengeteg szekálódást kaptam miatta. Pár évvel később meg már azok kérték kölcsön tőlem, akik előtte piszkáltak miatta.

 

Ezek után már sorra faltam a legtöbb könyvet és az irántuk érzett imádatom a mai napig tart. Szerintem ezek olyan könyvek, amikkel az újabb generációkkal is meg lehet szerettetni az olvasást.

Nektek melyikek a kedvenc gyerekkori könyveitek?

.

.

.

Dooir

A bejegyzés trackback címe:

https://imwm.blog.hu/api/trackback/id/tr914970786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása