Leérettségiztem

Gondolom mindenki hallotta, hogy az elmúlt hetekben zajlottak az érettségik, amin én is túlestem (akinek még mindig tart azoknak kitartást!). Gondoltam megosztom veletek a tapasztalataimat, hogy milyen volt vizsgázni ebben a vírusos időszakban.

leerettsegiztem.png

Mindig is jó tanuló voltam, régebben sokat izgultam is, az érettségihez viszont úgy álltam, hogy izgultam én már eleget az elmúlt 12 évben, ez meg már hülyébbeknek is sikerült, így szerencsére teljesen nyugodtan léptem be az iskola hátsó bejáratán hétfő reggel.

Szerencsére a szüleim minden nap meg tudták oldani, hogy valaki hozzon-vigyen, így megspórolva a napi 2-szer 45 percnyi buszozást. Már az autóból láttuk a suli előtt álló, kosztümbe és öltönybe öltözött diákok sorát. Voltak, akik csapatban beszélgettek, voltak, akik maszkban tartották a 2 métert. Az, amit ígértek a rendőri felügyelettel kapcsolatban, nos abból semmit nem láttunk. Ugye volt arról szó, hogy ők figyelnek majd rá, hogy ne csoportosuljunk. 5 nap alatt egy rendőrt sem láttam.

Az iskolába csak kézfertőtlenítés után léphettünk be, ahol megkaptuk a maszkunkat. Az érettségi előtti héten hallottam egy beszélgetést valami „fenti” emberrel, aki mindenkit biztosított, hogy minden napra kapunk maszkot. Hát, nem. Egy maszkot kaptunk. Igaz, mosható, de akkor is.

Benn az épületben már csak maszkban közlekedhettünk, legalábbis az első pár napban. Ahogy telt az idő, úgy a szigoron is enyhítettek. Azt szerencsére tartották, hogy egy teremben max 10-en lehettünk, de volt olyan nap is, amikor csak négyen voltunk (igazából nekem ez tetszett a legjobban).

Az emeltet mindenki más iskolában írja. Én gazdaságiból emelteztem, ami már a második héten volt. Itt már semmi nem látszott az előző heti óvintézkedésekből. A maszk sem volt kötelező (ennek ellenére én inkább magamon tartottam).

Ennyit a körülményekről, most jöhetnek a feladatok.

Még nem néztem meg a megoldásokat, mert egyrészt már úgysem tudnék javítani, másrészt van egy babonám, ami szerint, ha megnézem az rossz szerencsét jelent. Úgyhogy csak érzésre írom a következő sorokat.

Magyar
A tanárunk előre közölte, hogy erre nem tud minket felkészíteni, úgyhogy az itthonmaradós időszakban már nem is erőltette az anyagot. A humán tárgyak mindig is távol álltak tőlem, mert én valahogy sose arra gondoltam, mint mások. Szerintem ez nem lett olyan vészes. Annyit már tudunk az eredményekről, hogy mindenki átment.

Matek
Legkedvencebb tantárgyam. Szerintem a négyes simán meg lesz belőle, talán egy gyenge ötös is. Azért csak gyenge, mert már itthon utólag jutott eszembe, hogy elírtam az egyik egyenletben egy részt és nem tudom az mennyire fogja befolyásolni a pontokat. Meg persze az is ott van, hogy másban is ronthattam.

Töri
Ez pedig az, ami a legtávolabb áll tőlem, de hatalmas mázlim volt. Egyrészt előre átnéztem az atlaszt, plusz néztem egy videót arról, hogy hogyan érdemes használni, így igazán nagy segítség volt számomra. A másik pedig a hosszú esszé volt. Osztálycsoportban minden nap ment a tippelgetés, hogy vajon milyen feladat lesz holnap. Természetesen az esszét is megtippeltük, legalább 30 féle ötlet született. Én ebből teljesen random módon kiválasztottam egyet, aminek utánanéztem. Ez volt Károly Róbert (az érettségiben I. Károly). Kissé gáz, de előző délután még semmit nem tudtam volna róla mondani. Most viszont remélem, hogy a tanár is legalább olyan jónak fogja gondolni a fogalmazásomat, mint én.

Angol
Szerintem ez volt a legkönnyebb és ennek már az eredményét is tudom. Ötös lett! Ami meglepő volt, hogy az utolsó levélnél az eredeti szöveg több olyan kifejezést és rövidítést is tartalmazott, amit nem biztos, hogy azok is ismernek, akik csak a sulis anyagból készültek (pl couch-potato, ASAP).

Emelt gazdi
Na ez viszont szörnyen rossz lett, ahhoz képest mennyire magabiztosan ültem le az asztalhoz. Sok olyan feladattípus volt benne, amivel még nem is találkoztunk, az, amit meg biztosra vettünk és sokat készültünk rá az nem volt. Persze ez is meglesz, legfeljebb nem olyan nagyon fényes eredménnyel, de mivel nem megyek egyetemre, így ez nem is számít.

.

Nekem ez a tapasztalatom az idei érettségiről. Ti hogyan éltétek meg akár idén, akár korábban vizsgáztatok?

.

.

.

Dooir

A bejegyzés trackback címe:

https://imwm.blog.hu/api/trackback/id/tr5315703824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mindenuttjooo · https://www.facebook.com/mindenuttjooo/ 2020.05.27. 11:28:45

Gratulálok! Hihetetlen élményben lehetett részetek a COVID-19 miatt, erre biztosan emlékezni fogtok, és emlegetitek majd jó sokáig!
(Én már ezer éve érettségiztem, és nekem a matek volt a mumus, jól el is rontottam. A többi jól sikerült.)

dooir 2020.05.27. 12:55:23

@mindenuttjooo: Köszönöm! Hát az biztos, hogy emlékezetes marad.

Ninnaa 2020.05.30. 16:48:07

Nagyon ügyes vagy, remélem minden remekül sikerült és amik kiderültek, ahhoz gratulálok. Nekem az érettségi közepesen sikerült anno', nem is nagyon készültem rá. A törit tudtam, hogy az atlaszból simán megcsinálom, a matek para volt, sosem voltam jó belőle, de átléptem az alsó ponthatárt szóval sikerült az is :D Németből és infóból előrehozottat tettem, azok szintén jól sikerültek. A magyar érettségi furi volt, mert a nyelvtan részéhez semmit nem tanultam, az irodalmi résztől meg féltem, mert a tanárunk egy seggfej volt. Viszont azok is közepesen sikerültek, aminek örültem. :D Aztán ennyi. Para volt az egész, de túléltem. Soha többet nem szeretnék vizsgázni. ^^"

Az óvintézkedés várható volt, hogy csökkenni fog az idő múlásával, hiszen sehol sem figyelik igazán.. vagyis azt vettem észre. Viszont remélem nem lett semmi bajotok végül :)

dooir 2020.05.30. 21:06:52

@Ninnaa: Köszönöm! Mostanra már tudom az eredményeimet is, minden ötös. A törinél én is az atlasztban bíztam, ami segített is. Az infót én is előrehozottal tettem le (így utólag az egyik legjobb ötletem volt). Ismerősi körből senki nem lett beteg, inkább csak az volt furcsa, hogy milyen nagy hanggal hirdették előre, hogy mennyire szigorú szabályok lesznek, aztán ahhoz képest kb semmi nem volt.

Ninnaa 2020.05.31. 13:45:52

Gratulálok az eredményhez, nagyon ügyes vagy :)
süti beállítások módosítása