Digitális oktatás
Diákszemmel tanároknak

Az elmúlt egy hétben alaposan megváltozott, hogy hogyan tanulunk, készülünk az érettségire és dolgozatokra.

Már egy ideje terveztem egy, tanulási segédletes bejegyzést készíteni, már a vázlatok is megvoltak, de nagy részét törölhetem is, mert a figyelj órán és hasonlók nem alkalmazhatóak a jelenlegi helyzetben. Viszont alkalmazkodva a digitális rendszerhez, összeszedem a tapasztalataimat/tippjeimet az otthoni tanuláshoz.

diakszemmel_tanaroknak.png

Első körben a tanárokhoz szólnék, akik igyekeznek a legjobbat kihozni a helyzetből, de ez valahogy nem mindig sül el jól. Összefoglaltam 5 pontban, hogy én mit kérnék a tanároktól, hogy hatékonyabb legyen az otthoni tanulás.

 

Ne adjanak lehetetlen határidőt!

Az elmúlt napokban több olyan üzenetet is kapott az osztály, hogy ezt tegnapra kellett volna vagy délután/este 6-kor jön az üzenet, hogy ez még ma legyen kész. Sajnos még mindig nem vagyunk időutazók, úgyhogy ezeket a kéréseket nem tudjuk teljesíteni.

 

Ne adjanak sokkal több feladatot, mint eddig.

Nem tudom másoknál mi a helyzet, de az ismeretségi körömben az a jellemző, hogy most mindenkit betámadnak a tanárok 8-10 oldalnyi feladattal. Többeknél is összehasonlítottuk ezt a feladatmennyiséget a megszokottal és mindenkinél lényegesen több lett a mostani. Persze, lehet arra fogni, hogy most több időnk van, tudunk vele foglalkozni, de ez egyszerűen képtelenség. Kérem, hogy vegyék figyelembe, hogy bár több időnk van itthon, ez nem jelenti, hogy 24 órát szeretnénk tanulással tölteni.

 

Legyen lehetőség kérdezni

Az egyik tanárunk ötlete volt, hogy hét elején kiadja a feladatokat minden osztályának és ha valami nem világos, akkor egyrészt nyugodtan írhatunk neki, másrészt csütörtökön vagy pénteken tart egy konzultációs órát videóhívásban. Bár, eddig nem volt rá szükség, ezt a megoldást tartom eddig a legjobbnak. A lényeg, legyen egy felület, ahol bárki bátran kérdezhet és persze választ is kaphat (mert sajnos olyat is láttam, ahol válasz nem volt).

 

Új anyaghoz/feladathoz legyen magyarázat

Nem kérem, hogy a tanár vegye fel magát ahogyan elmagyarázza (bár már erre is hallottam példát), de tartozzon valami a feladatokhoz, hogy ez ezért meg ezért van így. Ez lehet zanza.tv-s videó, egy oldal linkje, ahol le van írva, egy oldalszám a tankönyvből, a tanár által rajzolt ábra, akármi, de ne csak egy feladat, amit előtte még sose látott szegény diák.

 

Az új feladatok lehetőleg normális időben legyenek kirakva

Először még szörnyülködtem az egyik tanárom este 9 órás bejegyzésén, aztán azóta már találkoztam este 10, éjfél és reggel 6-os időpontokkal is. A probléma ezekkel, hogy mivel olyankor már biztosan nem állunk neki a feladatoknak, olyankor már nincs kéznél jegyzetfüzet, nem úgy funkcionál már az agyunk, így nagyobb az esély arra, hogy elfelejtjük. Rosszabb esetben észre sem vesszük ezeket a feladatokat. Szerintem az optimális időpont 7-15 óra között van. Ebben már benn vannak a reggeli pacsirták és a későn kelők is.

 

+1 Nem csak egy tanárunk/tantárgyunk van!

Remélem ez nem szorul magyarázatra.

Maradjatok otthon, tanuljatok, pihenjetek és maradjatok egészségesek!

.

.

.

Dooir

A bejegyzés trackback címe:

https://imwm.blog.hu/api/trackback/id/tr5615536054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamagucsi 2020.03.19. 22:47:44

Szerintem nagyon okos dolgokat foglalt össze a srác. Pedagógusz-szemmel pedig a következőt látom: tőlünk elvárják, hogy 07.30.h-tól 7-8 órát üljünk folyamatosan a gép előtt, figyeljük mikor van az óra vége, majd csak utána adhatjuk fel a házifeladatot, szigorúan a Krétában. Az ember szeme kifolyik, akár az okostelót nézi, akár a laptop képernyőjét. Nekünk is sokkal több fáradtságba kerül a netes meló, ráadásul értelmetlen követelményeket várnak el. Minek folyamatosan a gép előtt ülni, amikor a diákok bejelentkeznek, majd a csetelés pár mondat után elhal. A diák várja, hogy feltöltsük a házit a Krétába és nem óhajt egész nap velünk foglalkozni. Természetesen vannak iskolák, ahol sokkal ésszerűbb megoldásokat dolgoznak ki.

Benbe · http://www.benbe.hu 2020.03.20. 00:33:23

Én tanár vagyok, és a poszt minden szavával egyetértek. Mégis, hogy képzelik a kedves kollégák, hogy megpróbálják kihasználni ezt a helyzetet, sőt, kifacsarni próbálják a diákokat?
A távtanulás célja, hogy lefoglalja a diákot és minket is, addig sem az óriási bajunkon aggódunk! Kicsit lehet haladni, de minden lépést csak alaposan a diákokkal megbeszélve szabad megtenni, és azzal is meg kell várni, hogy megnyíljanak, és elmondják, hogy is állnak valójában.
Többet elvárni, mint valós óraszámok és valós jelenlét mellett életveszélyes. Én az ország egyik legjobb iskolájában tanítok, és mégis, az online oktatásnál csak arra figyelek, hogy a diákok mit jeleznek vissza. Ha lassan kell mennünk, akkor lassan fogunk, nem baj. Majd bepótoljuk. De ebben a helyzetben a tanáraik lehetnének a legfőbb támaszaik, tényleg csalódást akarunk okozni nekik?
Ha együttműködünk, minden rendben lesz, és ehhez komoly osztályzás sem fog kelleni. Reflekítv értékelés annál inkább.

bölcsbagoly 2020.03.20. 10:19:42

Miből gondolja azt bárki, hogy az a tanár aki élőben is csak előadni tud, de magyarázni, megértetni magát már nem, az ezt most fogja elsajátítani? No, ő az aki temérdek házi feladattal kompenzálja ezt. Nem a minőség, a jól érthető feladat, hanem a feladatok száma a lányeges számára. Demonstrálva, hogy mennyit dolgozik ő is, meg a diákjai is. Csak éppen minimális haszonnal!
süti beállítások módosítása