Elhoztam nektek a harmadik egyben utolsó Back to school bejegyzésemet. Az előző ilyen bejegyzésben 8 diáktípusról olvashattatok, most pedig hoztam nektek 8 féle tanárt, akikből minden iskolában van legalább egy.
- Átverhető
Vele lehet elhitetni, hogy a többi tanárral is filmet néztek, hogy más tanár előbb elenged vagy, hogy nem is erre a napra ígérte a dolgozatot. Gyakran idős, nyugdíjból visszatért tanár, vagy épp fiatalpályakezdő nulla tapasztalattal. - Laza
Őt imádja mindenki. Elröhög a poénokon, néha ő is elsüt egyet, szinte már haveri kapcsolatban áll a diákjaival. Bármivel lehet hozzá fordulni és amiben tud abban segít is. - Pszichopata
Ha belép a terembe, mindenki elnémul, ha a folyosón vonul, hirtelen megfagy a levegő, hiszen, ha bármi is egy picit más, mint ami neki tetszene, egyből leüvölti a fejed. Ha rossz napja van (azaz kb. minden nap) akkor tesz róla, hogy neked is rossz legyen. Könnyedén osztogatja az egyeseket és a beírásokat. - Szájbarágós
Az egész osztály megértette az anyagot 10 perc után, de a tanár a további 35 percben is arról magyaráz. Rosszabb esetben még a következő órán is ezt hallgathatjátok, így pedig sosem értek a téma végére. - Mesélős
Mindegy, hogy azt meséli mi történt 10 perce a tanáriban vagy, hogy mit dolgozott 20 éve, ő mindig mesél. Néhány óra után könnyedén elmesélnéd az egész életét, hiszen már mindent hallottál az első kiskutyájától az utolsó kávéjáig. Gyakran ezzel egész órák is eltelnek a diákok örömére (kivéve vizsga előtt). - Aki utál tanítani
Sosem értettem, hogyan lehet olyan helyen dolgozni, amit utál az adott személy. Ezek a tanárok pedig pont ilyen helyen vannak. A tanításban legjobban a diákok zavarják. Az ilyen tanár jellemzője, hogy sose mosolyog, naponta elmondja mennyire hülyék a kamaszok. Fintorog, ha helyettesítenie kell. Vagy kemény szívatós órákat tart vagy pedig egy „Csináljatok, amit akartok” mondattal elül a saját dolgát elintézni. - Kezdő
Látszik is rajtuk, hogy még életükben nem tanítottak. Nincs rendes tanmenetük, kitapasztalt módszereik. Sok mindennel próbálkoznak, rendszerint sikertelenül. Gyakran nem tudják érthetően elmagyarázni/átadni az anyagot. Ahogy azt már korábban említettem, könnyen félrevezethetőek. - Szintet tévesztett
Gimnáziumi tanár általánosban, egyetemi középsuliban, alsós felsőtagozatban. Mindegyik verzióval találkoztam már. Sokszor nem is azt az anyagot tanítja, amit kellene, vagy nem úgy ahogy kellene. Gyakran nem is tudja jól kezelni az osztályt, hiszen alapból más korosztályhoz szokott.
Ennyi lett volna a Back to school sorozatom. Mindenkinek sikeres tanévet kívánok és kitartást az osztálytársakhoz és tanárokhoz.
Nektek vannak ilyen tanáraitok? Szerintetek mivel lehetne még kiegészíteni a listát?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
invalid user name 2018.09.03. 13:39:49
most pénzt keresek inkább.
dooir 2018.09.03. 13:55:04
weirdo 2018.09.03. 13:55:45
dooir 2018.09.03. 14:12:37
Esetleg még a laza kategóriába tartozó tanáraim hasonlóak.
invalid user name 2018.09.03. 14:36:13
ja! úgy értem, hogy most egy multi cégnél csinálok unalmas munkát kb négyszer annyi pénzért mintha tanítanék :-)
invalid user name 2018.09.03. 14:39:02
saját magát szerintem majdnem minden tanár jónak tartja, és meg is tudja magyarázni :-)
mostanra a tanári szakok a legtöbb egyetemen afféle maradékelv alapján töltődnek fel: az megy tanárnak (de főleg tanítónak) akinek nincs elég pontja valami rendes szakmát adó felsőoktatáshoz, de kétkezi munkát meg nem akar csinálni.
finnországban vagy negyven éve elkezdtek presztízst teremteni a pedagógus hivatásnak, mostanra kb a legjobban fizetett közalkalmazott a tanár, a gyerekek vágyálma hogy tanárok lehessenek, kb az értelmiség krémje megy pedagógusnak.
dooir 2018.09.03. 15:12:52
SarahConnor 2018.09.03. 15:20:56
Ezt annyiszor hallom, és annyira rosszul tud esni. Az évfolyamomon nem volt jellemző, rám végképp. Azért lettem tanár, mert gyerekkoromban is a plüssállatokat tanítottam, ez volt a játék. Ma már munka. Hát meggazdagodni nem fogok, abban egyetérthetünk. Olyan a végzettségem, hogy mehetnék a versenyszférába, de nekem az nem való.
Most ezt csak azért mondom, mert nem tesz jót a tanárokról való közvélekedésnek ez a kijelentés. Ahogy az emberek sokszor azt sem fogják fel, hogy ahogyan a tanárokról véleményt alkotnak, azt a gyerek átveszi és duplán csapódik le rajtunk a munkahelyen, igen, azokon is, akik még mindig tisztességgel csinálnák.
Nem kéne az árkot mélyíteni egy szakma majdnem komplett lehülyézésével.
dooir 2018.09.03. 15:54:24
youkamp 2018.09.03. 16:01:47
SarahConnor 2018.09.03. 16:21:26
Azért nehéz, mert ehhez a szakmához mindenkinek köze van. Része a gyerek, a szülő és mi is. Mindenkinek van véleménye, és ki is kell vennie a részét a gépezet működéséből, csak nem mindenki elég megfontolt, mikor előadja a nézeteit. Ha a gyereknek van egy égetnivaló fizikatanára, akkor nem kell az egész suliról rémtörténeteket költeni és szétszórni a városban, mert ez brutálisan káros.
Az sem igaz már jó ideje, hogy a tanártársadalom megvédi az ilyen naplopó tagokat. Nem igaz., semmi beleszólásunk sincs mások sorsába, mióta meg fenntartó működteti a sulikat, még az igazgatónak sincs. Aki gonosz, pszichopata, vagy nem dolgozik, azt a rendes tanár is utálja, de tenni ellene nem tud. A normálisaknak is van egy klikkje, meg a "művészeknek" is, ahogy mi hívjuk őket. A fenntartó nem támogat semmilyen elbocsátást, a mi sulinkban van három fegyelmivel a mai napig működő kolléga, aki egyszerűen saját elmondása szerint nem tud hétfő reggel felkelni, ezért az akkori óráinak rendszeresen lőttek - kirúgásra azonban nem kerül sor, sőt fizetésmegvonásra sem. Következmények nélküli rendszer, persze, hogy akiben ott a hajlam, az elzüllik benne.
Így marad a teljesen jogosan háborgó szülő és tanuló, meg a képükbe röhögő iskola és rendszer, ami szerint minden jól van így. Azt akarom, hogy tudja mindenki, hogy ez nekünk se tetszik, nem támogatjuk, de semmit nem tehetünk. Tüntetni nem lehet, mert az állásunkkal játszunk. Most jön a kérdőív majd ősszel, amiben még a fészbukozási szokásaimat is le kell írnom, a seggem lukába is benéznek hamarosan, mind értjük, miért.
Kitartunk, várjuk a változást, hogy valamikor újra lesz értéke ennek az egésznek, és fontos lesz a gyerekek sorsa - mert sajnos jelen pillanatban az egyetlen, aki nem fontos ebben a történetben az éppen a tanuló. Az ő igényeik, az ő idejük, erőfeszítéseik és jövőjük éri a legkevesebbet a rendszer szemében. Hogyan küzdhetek, én, a vidéki tanárnő? Úgy, hogy bemegyek minden nap, dicsérem, bátorítom, szeretgetem őket, nem bukok ki, ha idegesek, mert minden joguk megvan, és mert hullafáradtak, valamint tanítom őket, ahogyan tőlem és tőlük kitelik.
Boldog új évet kívánok minden tanárnak!
dooir 2018.09.03. 16:23:34
dooir 2018.09.03. 16:35:04
Balint Szolga 2018.09.03. 17:51:58
dooir 2018.09.03. 17:57:49
Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.09.03. 18:20:06
;)
Victor Franco 2018.09.03. 18:27:23
15+ évesen felsőfokú angol nyelvvizsgával, stb.
Tanárok megjegyzései, már amire emlékszem, 7év szmk után, amivel kb. agyilag tönkretettek a kedves tantónénik, meg persze az ambiciozus anyukák:
-"azért mentem anno tanárnak, hogy sok szabadidőm legyen, de így inkább kivárom a pár évet a nyugdíjig" o.f. 1-4. osztály
"nem megyünk több napos kirándulásra, mert a Gellért-hegyen sem volt mindenki, és nem is fizetik ki a túlórát" u.a,
nem mehetünk iskoaidőben színházba, hiába az ingyen jegy, mert nem fizetik ki az órákat
stb.
A sok kötözködő köcsög szülőt hadd ne mondjam
invalid user name 2018.09.03. 18:40:11
Tudom, hogy rosszul esik. Nekem is vannak (még) tanár ismerőseim akik jó fejek és vállalják az éhkoppot és tanítanak, miközben a rugalmasságukkal, személyiségükkel, intelligenciájukkal kereshetnének annyit, mint én. Nyelvtudással még többet is.
Szóval vannak ilyenek is, csak sajnos nem sokan.
A gyerekeket szeretni kell. Akit szeretek, úgy, hogy érezze, azt tudom tanítani, mert bízni fog a szavaimban. Az utolsó rosszcsontvban is meg kell (és meg lehet) találni azt, amiért szeretni fogom.
Sajnálom, hogy nem tanítok, sőt :fáj a szívem. De KLIK-szolgának nem megyek, alapítványi iskolákból kevés van a környékemen, és bevallom, nem szívesen adnám fel azt a kényelmet, amit a négyszeres fizetés jelent. Pedig (még) Magyarországon.
Amíg vannak önfeláldozó pedagógusok, orvosok és nővérek, addig ez a politikai garnitúra semmibe fogja venni az összes segítő foglalkozást. Téged is.
invalid user name 2018.09.03. 18:43:35
A következetesség és a megszabott határok tartása (de a megszabott határokon belül a szabadság garantálása) szerintem nem "szigorúság."
Egyik példaképem még a határokat kóstolgatókkal szemben megjelenő "szigort" is tudatosan használta. Ha (főleg a kisgimisek, 12-14 évesek) valami csínyt követtek el vele szemben. a kollektív büntetés volt az alapelve, és amikor egy-egy stréberebb alkat próbálta besúgni, hogy ki volt a főkolompos, süketnek tettette magát. Oldják meg egymás között -- a tanáriban is mindig ezt mondta --, ez erősíti bennük a közösségi szellemet.
Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.09.03. 20:02:23
bontottcsirke 2018.09.03. 20:41:32
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.04. 04:40:01
2018.09.04. 07:03:58
2018.09.04. 07:29:22
funfun 2018.09.04. 09:01:18
Én nagyon szerettem.
invalid user name 2018.09.04. 11:19:07
Vekerdy Tamásék csináltak egy felmérést a kilencvenes években @dooir: figyelmébe is ajánlom, ők két karakteresen eltérő tanártípust emeltek ki.
Az egyik az, aki becsületesen letanítja az anyagot: van 24 szerző, killencven magyaróra a tanévben, témazárók, hiányzások, ünnepségek, egy szerzőre jut három óra, év végére pont befejezi.
A másik tanártípus is készít tervet az éve elején, de amikor sorra kerül egy-két kedvenc szerzője, akikért lelkesedik, arról előadásokat tart, sztorizik, színdarabot csinál, szóval átadja a lelkesedését a diákoknak. Év végén aztán kiderül, hogy a tananyag harmada kimaradt, olvassátok el otthon.
Érettségi osztályzatokat tekitnve az első típus jobban teljesít -- de a tanév végével a diákok fejében megkezdődik az exponenciális felejtés. A lelkesedő tanártípus viszont valamit átadott a gyerekeknek, akik elkezdenek szépirodalmat olvasni, és fokozatosan tovább épül bennük az, amit a tanártól kaptak.