Így neveld a kaktuszaidat #1
Avagy így ne nyírd ki őket

Már jó pár éve foglalkozom kaktuszokkal és más pozsgásokkal, ennyi idő alatt megtapasztaltam több verzióját is annak, hogyan lehet kinyírni őket (persze sosem direkt).  Most leírom nektek, mit csinálhattok, hogy nektek ne kelljen ezt átélnetek.

igy_neveld_a_kaktuszaidat.png

  1. Öntözd!
    Mindenhol azt hallani, hogy a kaktuszok milyen sok ideig bírják öntözés nélkül, így nem is kell nekik inni adni. Nos, ez hülyeség. Vagy legalábbis nálam nem vált be. Mióta gyakrabban öntözöm a kaktuszaimat, szépen látszik rajtuk a növekedés, hozzák a bimbókat és az új hajtásokat. Tehát öntözz! A legjobb, ha pár naponta ellenőrzöd a földjüket, ha száraznak érzed akkor már mehet nekik egy kis víz.
  2. Ne öntözd túl!
    Azért nem véletlen, hogy a kaktusz eredetileg sivatagi növény, ugyanis a túl sok vizet sem szereti. A legrosszabb, ha sokáig nem öntözöd, aztán egyszer csak sok vizet kap, ebben az esetben több, mint valószínű, hogy rohadni kezd a kis tüskés növényke. Szóval, ahogy fentebb, írtam, figyeld a földjüket.

  3. Az új kaktuszt ne rakd egyből a többi közé!
    Sajnos én ezt nem tudtam és 7 kaktuszt nyírtam ki egy ajándékba kapottal. Mint kiderült tetves volt az új kaktusz, de csak addigra vettem észre mire mindet megfertőzte. Onnantól pedig nagyon nehéz visszafordítani a folyamatot. Azóta karantént tartok minden új jövevénynek és időnként le is fújom őket rovarírtóval. Az egyéb (pl gombás) fertőzésekre is figyelni kell, mert az is gyorsan terjedhet.

  4. Szedd le a beteg részeket!
    Volt már olyan növénykém, amin volt egy-két csúnya ág, amin látszódott, hogy sok élet már nincs benne, de még így is a fő növény energiáit szívta le. Minden mindegy alapon levágtam ezeket az ágakat és két napra rá már látszódtak a friss világoszöld hajtások. Azóta totális átváltozáson ment keresztül az a kis pozsgásom.
    Itt fontos megjegyezni azt is, hogy figyelni kell a sebekre. A leszedett ágak helyén levő rész támadási felületet nyújt különböző fertőzéseknek. Figyelni kell, hogy az a rész ne legyen vizes és persze rovarok se másszanak rá.

  5. Foglalkozz velük!
    Eredetileg azért kezdtem kaktuszgyűjtögetésbe, mert ezek „igénytelen növények”. Sokáig én is így gondoltam, aztán elkezdtem velük rendesen foglalkozni. Higgyétek el meghálálják. Látni rajtuk ahogy nőnek, hozzák a virágot, az új hajtásokat, sőt az egyik kaktuszom, most először magot is hoz.

+1 Nem mindig válik be az, ami másnak is
Mivel mindenkinél más körülmények között másfajta kaktuszok vannak, ezért eltérőek lehetnek az igényeik. Van, akinél tényleg beválik a havonta egyszer öntözés, de van, akinél a heti egy is kevés. Figyelj a kaktuszaidra és tapasztald ki, hogy nekik mi a jó!

.

Nektek vannak kaktuszaitok? Hogyan tartjátok őket életben?

.

.

.

Dooir

A bejegyzés trackback címe:

https://imwm.blog.hu/api/trackback/id/tr1315590772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása