5 tipp a teljesíthető fogadalmakért

Az új évvel itt a fogadalmak ideje is. Szinte mindenki kitűz egy célt maga elé, mégis csak kevesen tudják véghez vinni ezeket. Most tippeket hozok nektek ahhoz, hogy reális célokat tűzhessetek ki és év végén örömmel tekintsetek vissza a listátokra.

5_tipp_a_teljesitheto_fogadalmakert.png

Vegyél elő egy naptárat

Akár fel is rajzolhatod a hónapokat egy üres lapra, akár igazi naptárat használsz, mindenképp legyen elötted valami. Ebbe írd bele a „kötelező” programjaidat pl: vizsgák, nyaralás, hajtós időszak. Ha ezek megvannak utána gondold át, hogy miket szeretnél abban az évben elérni és az mennyi időt vesz igénybe. Ezek után könnyen be tudod illeszteni a naptárba. Nekem ilyen volt tavaly a jogsi, ami bár tényleg csúszott egy kicsit, de így sem lógott bele semmi másba.

 

Lehetnek nagy céljaid, de legyenek kis lépéseid is

Én minden évben 3-4 nagyobb célt tűzök ki magam elé, de azokat lebontom kis lépésekre. Megint a jogsit tudom példának hozni, felírtam egy lapra nagy betűkkel, hogy JOGSI és alá, hogy ehhez mi kell, pl melyik autósiskolánál, mennyiszer tudok elmenni gyakorolni, mikor jelentkezzek… ugyanezt megcsináltam a bloggal is, itt olyanokat írtam fel, hogy heti 2 bejegyzés, minden nap írni, de utólag már látom, hogy ez nem volt reális.

 

Konkrétumokban gondolkodj

Az idei egyik nagy fogadalmam az önállósodás. És ez mit jelent? Lehet, hogy valaki ebből már arra asszociál, hogy külön életet kezdek, miközben nekem az is benne van, hogy egyedül elmegyek boltba. Igazából egy egész hosszú listát írtam arról, hogy ez konkrétan mit jelent nekem, mert így könnyebb év végén is eldönteni, hogy teljesítettem vagy nem. Ha az a célod, hogy fogyj, akkor is konkretizáld, hogy hány kilót vagy hány kilóra akarsz lefogyni, mert lehet, hogy egy év múlva 5 dekával vagy könnyebb, de neked igazából nem ez volt a célod.

 

Don’t wish for it, work for it

Akiknek nem erősségük az angol, azoknak: ne kívánd, dolgozz érte. Talán ez a legfontosabb, ugyanis igen ritka, hogy a sült galamb csak úgy a szánkba repül. Egy barátom mondta múltkor, hogy szerinte hülyeségek a fogadalmak, mert ha azt mondja, hogy nyáron lefogy, attól még nem fog nyáron lefogyni. Nos, igaza van, ezzel a hozzáállással biztosan nem fog menni. Viszont, ha jobban odafigyel arra, hogy mit/mennyit eszik/iszik/sportol/mozog, és hajlandó változtatni a jelenlegi állapoton, akkor még az is lehet, hogy sikerül. Tehát akármit is találtok ki, tegyetek is érte.

 

Legyél reális

Ne akard egy év alatt megváltani a világot. Fontos, hogy ismerd a saját korlátaidat. Például, ha 70 kiló vagy akkor ne akarj holnapután 30 kiló mínusszal ébredni, vagy ha eddig bukdácsoltál, akkor ne akarj kitűnő évvégit. Vedd figyelembe, hogy mennyi időt tudsz felszabadítani a célod elérésére. Én pl a tavalyi heti két bejegyzés céllal igencsak mellé lőttem, ugyanis nem tudok minden héten annyi időt felszabadítani, hogy két minőségi bejegyzést kitaláljak, megírjak, megszerkesszek, képet keressek, ajánlót írjak és minden más, ami a háttérben történik.

.

Nektek mik az újévi fogadalmaitok?

.

.

.

Dooir

A bejegyzés trackback címe:

https://imwm.blog.hu/api/trackback/id/tr5115392482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása