Mihez kezdj az érettségi után?

Az elmúlt heteket, hónapokat kitöltötte az érettségire készülés, most pedig, hogy vége a vizsgáknak (tudom, nem mindenkinek) rengeteg szabadidőnk felszabadult. Összeszedtem miket lehet csinálni ebben az időszakban.

mihez_kezdj_az_erettsegi_utan.png

  1. Korrepetálj!
    A fiatalabbaknak még javában tart a suli, így a felszabadult időnkben nekik is segíthetünk. Én mindig is jó tanuló voltam, így eddig sem állt távol tőlem mások korrepetálása, most meg, hogy végeztem komplett matekórákat nyomok le egy-egy délelőtt. A legegyszerűbb, ha a közeli ismeretségi körben kerestek olyanokat, akiknek tudtok segíteni. Én jelenleg a tesómnak és az unokatesómnak magyarázok, illetve rajtuk keresztül az osztályaiknak.

  2. Tanulj valami újat!
    Már az érettségi előtti hetekben kerestem cukrászképzést, bár ez egyelőre nem akar összejönni. De egy gyors újratervezés után jelentkeztem több kisebb online órára, ezek között van fizetős és ingyenes is. Illetve a kormány által szervezett informatikai programba is jelentkeztem (ami elvileg ma el is indul), mivel az informatika is érdekel. De persze a cukrászatot sem adom fel.
    A mostani helyzetre tekintettel szerencsére sok féle online kurzus indult, szinte mindenféle témában, úgyhogy, ha van elképzelésed, hogy mit tanulnál annak nézz utána.

  3. Pihenj!
    Ha minden igaz legalább 12 évet végigtanultál, egy-két hét pihi teljesen belefér szerintem, elég utána kitalálnod hogyan tovább.

  4. Dolgozz!
    Elvileg mostmár érettek vagyunk, amihez hozzátartozik az is, hogy nem anyu-apu pénzén élünk. Nem azt mondom, hogy egyből be kell állni a gyárba a sor mellé. Először akár otthon is körbekérdezhetsz, hogy van-e olyan, amiben be tudsz segíteni. Ez lehet akár az, hogy nyírod a füvet és mosogatsz, lehet az, hogy konkrétan besegítesz a munkába. Én az elmúlt időszakban bevallásokat csináltam, van ismerősöm, aki az apjával fuvarozást vállal, olyan, aki adatrögzítésben segít be. De persze kereshetsz rendes munkát is.

Ez most egy ilyen kis rövidebb bejegyzés lett, de remélem tudtam ötletet adni azoknak, akik különösebb terv nélkül fejezték be az iskolát.

.

Ti mihez kezdtek az érettségi után?

.

.

.

Dooir

A bejegyzés trackback címe:

https://imwm.blog.hu/api/trackback/id/tr7915717476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása