Üdv tavasz, üdv fáradtság!
Így győzd le a tavaszi fáradtságot

background-ballpen-bloom-920147.jpg

Egyre többet süt a nap, jönnek vissza a madarak és a naptár is új hónapot kezdett, ez pedig nem jelenthet mást, mint hogy itt a tavasz. Ezzel együtt pedig a tavaszi fáradtság is megérkezett. Az utóbbi pár évben mindig elért engem is ez az állapot, természetesen idén sem maradhatott ki. Elhoztam nektek a legjobb tippjeimet, amivel leküzdhetitek ezt a tompultságot.

Mi is az a tavaszi fáradtság?
Először is fontos leszögezni, hogy ez nem betegség, hanem a szervezetünk normális reakciója az évszakok változására. Télen a rövidebb nappalok miatt több melatonint termel a szervezetünk ezáltal több alvásra van szükségünk, a tavaszi hosszabb nappalok viszont ideiglenesen megzavarhatják szervezetünket. Ilyenkor sokkal tompábbak vagyunk, fáj a fejünk (jobban, mint alapból), legszívesebben átaludnánk az egész napot, aztán meg éjszaka sem tudunk aludni.

Szerencsére van pár dolog, amivel könnyebben átvészelhetjük ezt az időszakot.

Tölts több időt a szabadban, lehetőleg napsütésben!
Nem kell itt nagy dolgokra gondolni, elég, ha egy megállóval előbb szállsz le a buszról, kimész játszani a kutyákkal, biciklizel egyet, sétálsz egy kicsit, kimész a kertbe. A mozgás és a friss levegő egyébként is jót tesz.

Hallgass zenét!
Nekem minden élethelyzetben sokat tud segíteni egy odaillő zene. Mostanában a jól táncolható, pörgős dalok kerültek előtérbe, amik hamar el tudják űzni az álmosságot.

Vitaminpótlás!
A tavaszi fáradtság egyik fő okozója lehet a vitaminok hiánya. Én jobban szeretem, ha változatos étrenddel, zöldségekkel, gyümölcsökkel, húsokkal sikerül ezeket pótolni, de ilyenkor nem árt egy kis turbózás. Elvileg a D és C-vitamin az, ami a legtöbbet segít, így én ezekből próbálok ilyenkor többet szerezni (megint egy pont a napsütéses séták mellett).

Mozogj!
Már az első két pontban is említettem a mozgás fontosságát, de úgy gondoltam ezt külön ki is emelhetem. Az olyanoknak, mint én (azaz nem szívesen futsz vagy mész el kondizni) tudom ajánlani a YouTube-on fellelhető edzős videókat. Nagyon sokfélét el lehet érni és a legtöbb egyszerűen, otthon végezhető. Ha gondoljátok ilyen videókból is hozhatok nektek egy összeállítást.

Aludj eleget!
Számomra talán ez az egyik legnehezebb, pedig a tavaszi fáradtság egyik legjobb ellenszere. Este próbáljátok meg úgy megoldani, hogy az elalvás előtti fél órában nem nézitek a képernyőket. Nem hangzik túl bonyolultnak, pedig néha az. Ettől sokkal pihentetőbb lesz az alvás, még akkor is ha amúgy ugyanannyi ideig aludnál esti telefonozással.

Nekem ezek a tippjeim vannak a tavaszi fáradtság ellen. Ti hogyan vészelitek át ezt az időszakot, vannak saját praktikáitok? Esetleg azon szerencsések közé tartoztok, akiket nem érint? Írjátok meg nekem!

A bejegyzés trackback címe:

https://imwm.blog.hu/api/trackback/id/tr8414669823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása