BloggerKépző kihívás 22. nap
Tíz kedvenc dalom

Most egy könnyedebb témát hozok nektek. Ez pedig a 10 kedvenc dalom.

bk22.png

Ezt a listát nem volt könnyű összeállítanom, mert viszonylag sokféle zenét hallgatok és általában a kedvenceim az aktuális hangulatomtól függenek. A következő felsorolás teljesen random, mivel nem tudom ezeket a dalokat sorba állítani.

 

Morat & Alvaro Soler – Yo Contigo, Tú Conmigo

 

Imádom a Minionokat, a spanyolokat, a spanyol zenét, itt pedig minden egyben van. Ha boldog akkor azért jó, mert ez is vidám, ha pedig szomorú akkor felvidít.

 

Road – Megint nyár

 

A Road zenekar az utóbbi két évben előlépett az egyik kedvenc zenekarommá. A srácok nagyon jó fejek és nem csak a színpadon, vannak köztük motorosok, a szövegeik vidámak vagy mély mondanivalójúak, kockásingesek (szeretem a kockás inget). Fantasztikus hangulatot képesek csinálni, az egyik legjobb koncertélményem is hozzájuk kapcsolódik. Egyik ismerősöm újságíróként (is) dolgozik és egyszer egy fesztiválon a Kowalsky meg a Vega zenekarral kellett interjút csinálnia, de a Kowa nem volt hajlandó kijönni, úgyhogy amíg valaki kijött a zenekarból nyilatkozni addig azokkal beszélgetett, akik ott voltak. Ezt utólag úgy mesélte, hogy azok a kockásingesek tök jófejek voltak. Azok a kockásingesek pedig a Road zenekar volt. (Ja és nálam plusz pont, hogy a shopjukban olyan pólókat lehet kapni, amit hétköznap is fel lehet venni)

 

KoRn – Insane

 

Róluk még régebben az SzJG-ben olvastam és mint jó olvasó természetesen az összes dalt meghallgattam a könyvből. A Korn zenekar szerelem volt első hallásra. Ez az egyik olyan, amit az ismerőseim nem néznének ki belőlem. Egyébként a nu-metál stílus megalkotóiról van szó.  Egy-egy fárasztó nap közben igazán megnyugtató őket hallgatni, főleg, ha van lehetőségem énekelni (üvölteni) a szöveget. Egyébként régebben az insane szó is szóbajött, hogy valahogy belerakjam a blog címébe, de ez kimaradt.

 

Panic! At The Disco – Emperor’s New Clothes

 

Egyszer ajánlottként jött fel ez a dal és azóta is imádom. Sőt, azóta a zenekar többi dalát is eléggé megszerettem. Furcsa mert egyszerre van egy kis rock, alternatív és pop beütése a daloknak. Énekelhetőek és táncolhatóak, a legtöbb üvölthető is, így tökéletes stresszlevezetők.

 

Road – Húzom a kardot

 

Nem hagyhattam ki, hogy még egy Road dal szerepeljen a listámon. Ahogy fentebb említettem nagyon szeretem a zenéjüket. A Húzom a kardot-ot akkor szeretem hallgatni amikor túlpörög az agyam. Nem tudom másnál van-e ilyen, ismerőseim nem ismerik ezt a jelenséget. Ilyenkor gyorsabban cikáznak a gondolatok a fejemben, mint hogy rendesen felfoghatnám és olyan mintha megőrülnék. Ilyenkor az sokat segít, ha gyorsan éneklek, szöveget mondok és ha belehallgattok ebbe akkor megértitek ez miért jó ilyenkor.

 

Ossian – Élő sakkfigurák

 

Nagyon nehéz volt ettől a zenekartól is csak egyet választanom. Ez az első dalok között volt, amit tőlük hallottam és sok másikkal együtt nagyon megszerettem. Gyakran tényleg úgy látom, hogy az élet egy sakkjátszma, ahol egyszer a fehér, egyszer a sötét lép. Tőlük még nagyon sok dalt tudnék ajánlani a legtöbbnek mondanivalója is van, de vannak könnyedem témáik is. A lényeg: Ne hagyjátok, hogy sötét parasztnak nézzenek, ha fehér királyok/királynők vagytok.

 

Dorothy – Miért legyek

 

Tőlük sem egyszerű egyet választani és a következőknél is így lesz. Kifejezetten sok gondolkodást igényelt kiválasztani egy-egy dalt, úgy, hogy a kedvenc zenekaraimat bemutathassam, de sajnos így is van, aki lemaradt.

Ez teljesen totálisan az én zeném. Én is „kilógok a sorból ez nem vitás”. A csajok az egyetlenek a kategóriájukban. Elég kemény zenéjük van és én imádom őket. Nem mindegyik szövegükért vagyok teljesen oda, de szerencsére a legtöbbért igen. Koncerten is elképesztőek, sajnos már több, mint egy éve nem láttam őket élőben és a most hétvégi Vármeetingre sem tudok menni. Imádom a zenéjüket, a stílusukat, a kinézetüket, mindent. Ja és plusz pont, hogy az énekes Dodó, ami az én egyik becenevem is.

 

Auróra – Munkanélküliek dala

 

Az Auróra zenekarhoz személyesen is kötődöm, mivel ugyanabban a faluban vagyunk. Az énekes, Vigi régen tőlünk vette a csibéket, amikor még azzal foglalkoztunk, barátoméktól meg a nyomdafestéket, amivel a haját megcsinálta (régen igazi taralyos punk volt). Még decemberben írtam is egy helyi koncertről, ahol külön örült annak, hogy biciklivel mehetett fellépni. Egy késői Auróra koncertnél (ahol már jócskán fogyott a sör meg a pálinka) nincs is jobb szórakozás.

 

Lord – Virágdal

 

Talán itt volt a legnehezebb a választás, ugyanis ez a zenekar szerettette meg velem a rockzenét. Azért esett erre a dalra a választásom, mert ez az egyik, ami minden koncerten elhangzik (bár egyszer egy koncerten nem játszották el) és mert ehhez kötődik a legtöbb személyes élményem is. Ennél a dalnál fogta meg a barátom először a kezemet nyilvánosan, ezt énekelték nekem egy szülinapomon és alapból ez az egyik kedvencem.

 

A zöld, a bíbor és a fekete

 

Szerintem ezt mindenki ismeri vagy mindenkinek ismernie kéne. Mindig is szerettem ezt a dalt és a szüleim is. Amikor új hangszórót vettünk, akkor ez volt az első dal, amit le kellet játszanunk rajta. Ez azon kevés dal közé tartozik, amit még apám is szívesen énekel. Szerencsére több koncerten is lehet ezt hallani (szinte) mindig fehér gitárral, ahogyan az a szövegben is van.

 

Ezek lennének tehát a kedvenc dalaim. Nagyon nehéz volt 10-et kiválasztani, de ez ötletet adott egy újabb témához, amiről írhatnék. Erről majd később még hallotok.

.

Nektek melyikek a kedvenc dalaitok? Sorba tudjátok őket tenni?

.

.

.

Dooir

A bejegyzés trackback címe:

https://imwm.blog.hu/api/trackback/id/tr9014970802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása