Bullet Journal - Miből áll?

bullet_journal_1.png

A BuJo vagy hivatalos nevén Bullet Journal nem más, mint egy személyre szabott határidőnapló. Nagyjából így tudnám megfogalmazni. Igazából, pont a személyreszabottsága miatt minden embernek más. Máshogy néz ki, más a tartalma. Lehet tényleg határidőnaplóként használni, lehet benne listákat vezetni, szokásokat számontartani, rajzolgatni, írni, konkrétan bármit. Nekem is van és imádom. Csak azt bánom, hogy nem kezdtem hamarabb, mert tényleg sokkal átláthatóbbá, nyomonkövethetőbbé teszi az életemet.

Mi kell hozzá?

Sokan, akik Instagramra, Pinterestre és egyéb oldalakra készítik a BuJo-t drága füzeteket, drága tollakat használnak, pedig nem ettől lesz ez olyan jó. Nekem egy Pepco-s 230 Ft-os négyzetrácsos notesz alkotja a mindenes füzetemet. Vannak, akik a sima és vannak, akik a ponthálós füzetre esküsznek, de nekem a négyzetrácsos jött be a legjobban.

Különös hóbortom, hogy csak fekete tollal vagyok hajlandó bele írni vagy rajzolni. Szerencsére egy egész tolltartónyira elég fekete tollam van, úgyhogy sosem fogyok ki belőlük és mindig van legalább egy kéznél. Ezek sem drágaságok (vagyis de a drágaságaim) legtöbbet Alliexpressről rendeltem vagy a közeli kínaiban vettem (meglepően jókat lehet ott találni).

Ezeken kívül még használok színes filceket a habit tracker részekhez (erről majd később). Mivel filcmániás vagyok (több mint 100 különböző színű filcem van, összesen 156 db) ezért ebből a drágább Stabilo 88 és 68 filceket, illetve Ico ecsetirónokat használok, de ezek sem a naplózás miatt lettek, hanem már eleve megvoltak.

Vannak, akik még matricákkal és színes ragasztócsíkokkal dekorálják, de ez nem az én világom.

Hogyan néz ki ez?

Erre szerintem a legjobb válasz az, hogy bárhogy. Tekintve, hogy személyre szabott mindenki azt és úgy tesz bele ahogyan szeretne, nincsenek szabályok.

Nagyon fontos, hogy ne az Instára készült BuJo-s oldalakat próbáljátok lemásolni, hanem azt, ami nektek beválik. Például nekem a naptár mellett nincsenek csicsás virágok vagy röpködő madarak. Csak egy egyszerű szögletes naptár. Ne értsetek félre, nem azt mondom, hogy rossz a díszítés, egyszerűen csak nem szabad, hogy azért, mert másnak olyan jól néz ki mi is olyat csináljunk. Főleg, hogy valószínűleg nem is lesz ugyanolyan. Szerintem ez is szép ebben a noteszben.

Nekem például van benne olyan, hogy egyik oldalon a hétvégi tennivalók, a következőn egy neonsárga dínó, utána meg már a tortaötleteim vannak összegyűjtve. Semmi közük egymáshoz, de ebben a füzetecskében tökéletesen megférnek egymás mellett. Néhány ötletet hoztam milyen oldalakat érdemes benne létrehozni, persze ezek sem kötelezőek, sőt egy részét én sem használom, illetve még bármivel kiegészíthető a lista.

close-up-data-flatlay-1018133.jpg

  • Jelölések: én ennek nem szántam külön lapot, mert minden oldalon más jelöléseket használok, de vannak, akiknek ez működik
  • Éves naptár
  • Havi naptár: én ezt használom, számomra ez a legátláthatóbb
  • Heti naptár
  • Napi teendők: mindig csak arra a napra csinálok külön listát amikorra több dolgom van, mint ami a havi részbe belefér
  • Tartalomjegyzék: rossz szokásom kitépkedni a lapokat, úgyhogy ennek nem veszem sok hasznát
  • Lista a listákról: imádok listákat készíteni, ez a bejegyzéseimben is látszik szerintem, úgyhogy ezt természetesen használom
  • Órarend
  • Szülinapok, névnapok
  • Ajándékötletek: mivel sosem tudok időben kitalálni ajándékokat így jó, ha össze tudom írni. Feltéve, hogy máskor van ötletem.
  • Firkalap, filctesztelő
  • Könyvek, amiket el fogok olvasni: sok tervezett olvasmányom van, de mire eljutok könyvesboltba elfelejtem a címét. Így viszont szépen minden össze van gyűjtve.
  • Könyvek, amiket elolvastam
  • Film/sorozatlista: ugyanaz, mint a könyveknél
  • Célok (éves, 5 éves, havi, akármi)
  • Idézetes oldal: Szeretem az idézeteket, mindig van aktuális kedvencem, úgyhogy ez nálam két oldalt is foglal
  • Szokások (habit tracker): én úgy használom, hogy minden este bejelölgetem a hónap elején megírt kistámból, hogy mi az, amit megcsináltam aznap. Benne vannak az edzések, az alvásminőség, a fejfájás, az írás meg még nagyon sok dolog
  • Mood tracker (hangulat napló?): minden hónapban másmilyen felosztásban készítek 30-31 színezhető részt, amiket az aznapi hangulatom alapján színezek be. Most például harminc falevél van felrajzolva amiken a bordótól a citromsárgáig tudom a hangulatomat jelölni.
  • Brain dump (mindentkiírokmagamból oldal): a tartalomjegyzéknél írtam, hogy hajlamos vagyok kitépkedni a lapokat, általában a brain dump oldalak azok, amik végül tényleg a kukában végzik nálam. Valamiért nem szeretem utólag látni ezeket.
  • Bakancslista
  • Hálalista
  • Kívánságlista
  • Kedvenc weboldalak: én ide például azokat a blogokat szoktam gyűjteni, ahonnan ihletet tudok meríteni
  • Alvás napló: ez nálam a habit tracker részét képezi, de külön is ki lehet emelni
  • Dolgok, amik boldoggá tesznek
  • Rajzos oldal: ezek általában csak random jönnek, hogy most éppen rajzolni akarok (így készült a már fentebb említett neon dínó)
  • Zenék, amiket letöltök: mint a könyveknél itt is mindig elfelejtem a címeket
  • Kedvenc dalszöveg
  • Kedvenc zenék
  • Házimunka lista
  • Heti/havi takarítós lista
  • Bevásárlólista
  • Receptek
  • Menü ötletek
  • Kedvenc éttermek
  • Úticélok
  • Helyek, ahol jártam
  • Dolgok akkorra, ha unatkoznék: én inkább úgy nevezem „mit csinálnék, ha végre unatkozhatnék” lista
  • Kedvenc emlékek
  • Randiötletek: mivel a barátommal soha nem tudjuk mit csináljunk (már, ha nagynehezen találkozunk) ezért itt összeszedtem pár ötletet, mondjuk nagy részét még nem sikerült megvalósítani, de ami késik nem múlik
  • Dolgok, amiket szeretek benne
  • Dolgok, amiket szeretek önmagamban
  • Kiadások/bevételek
  • Utazáshoz bőröndlista
  • Tortaötletek: mivel cukrásznak készülök, így rengeteg ilyen ötletem van és szülinapok, ünnepek közeledtével nagy segítségét veszem, hogy az előtte két hónappal kitalált tortára is emlékszem így.
  • Bejegyzésötletek

Igazából még milliónyi ötlettel lehetne folytatni a listát, de szerintem ennyire egyelőre elég. Ha szeretnétek, hogy valamelyik témát bővebben kifejtsem, esetleg kíváncsiak vagytok arra nálam ez miből áll, írjátok meg. Tervezek egy második részt is arról, hogy hogyan érdemes használni a mindenes füzetet.

Ti használtok valamilyen naptárat, naplót vagy esetleg bullet journalt?

A bejegyzés trackback címe:

https://imwm.blog.hu/api/trackback/id/tr8014252619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása