Szeretem az őszt?

szeretem_az_oszt.png

Egy kellemes őszi éjszakán, az esőcseppek halk kopogását hallgatva azon morfondíroztam, mit is szeretek annyira ebben az évszakban… Na és most ahogy valójában történt:
Az iskolakezdés előtti éjszaka a vihar hangos zuppogását, a villámokat és az iszonyatosan hangos dörgést próbáltam kizárni, miközben az évnyitós szövegemet mondogattam magamnak az ágyban forgolódva és hirtelen eszembe jutott: Mit lehet szeretni az őszben?

Hideg, sokat esik az eső és haldoklik a természet (jó, nem igazából, de értitek), elkezdődik a suli… csupa olyan dolog, amit nem mindig párosítunk pozitív gondolatokkal. Mégis lehet benne találni egész jó dolgokat is.

  • Természet
    Ilyenkor gyönyörű tud lenni a természet. Kedvenc úticélom a Bakony szokott lenni, amikor már szinte az összes fán pirosas, sárgás és barnás levelek vannak. Ha nem tudok elmenni kirándulni, akkor is legalább egy délutánt rászánok, hogy meglátogassam a közeli erdőt.
    Később, amikor már lehullottak a levelek és szép kupacba gereblyéztük őket, jöhet minden gyerek kedvenc őszi játéka: ugrálás a kupacba. Én nem is ismerek olyat, aki ne szerette volna ezt csinálni kiskorában. Még ha én nem is ugrálok akkor is vigyorogva nézem a kisebbeket, ahogy jól elszórakoznak a kupacokkal.
    A természethez tartoznak még a gyümölcsök is. Alma, szőlő, körte, barack ez mind ilyenkor a legfinomabb. Főleg, hogy az almán kívül mindhárom a kedvenc gyümölcs helyet foglalja el nálam (különösen a szőlő).

  • Tea
    Tavaly télen megszállottja lettem a teának. Előtte csak vizet vagy kávét ittam, még üdítőket sem. Aztán egyszer valami bekattant és teafüggő lettem. A legjobbak szerintem a gyümölcsösek, különösen a pirosak. Kedvencem az epres, meg a málnás, meg a cseresznyés, meg az erdei gyümölcsös, meg… asszem értitek.
    Nyáron viszont bármennyire is szeretem a teát, (szerintem érthetően) nem kívánom a meleg folyadékot. Annál pedig türelmetlenebb vagyok, mint, hogy megvárjam, hogy kihűljön. Meg amúgy is, a tea akkor a legjobb amikor még gőzölög (ezért is égetem meg mindig a nyelvem). Ősszel már elég hűvös az idő ahhoz, hogy újra teafüggővé váljak, úgyhogy a héten megyek is bevásárolni belőle.

    adult-beverage-cup-374135.jpg
  • Öltözködés
    Nem tudom ki, hogy van vele, de én szeretek pulcsiban mászkálni. Mondjuk a nagyon vastagokat nem bírom, de kicsit vékonyabb, nagyobb méretűeket (esetleg barátomét) szívesen viselem. Nyáron viszont túl meleg van ezekhez, télen pedig már túl hideg, hogy egy ilyen elég legyen. Nem vagyok egy nagy divatszakértő (húgom a kifejezés hallatán valószínűleg kinevetne), de elméletileg ilyenkor divatosak is ezek a ruhadarabok.
    Másrészt szeretek a zenei ízlésemhez öltözködni, azaz rockosan. Ősszel pedig tökéletes viselet tud lenni a bakancs és a bőrkabát. Főleg a bakancsokat szeretem, hiszen az esős, sáros időben jó érzés úgy hazaérni, hogy száraz a zoknim. Nem beszélve a totál fekete cuccokról, amikről ilyenkor végre senki nem kérdezi meg, hogy nincs-e melegem.

  • Szakkörök
    Azzal, hogy elindul az iskola, elindulnak a szakkörök is, amit többségében azért választ az ember, mert szereti csinálni. Nálam ez a tánc, amit a közeli iskola tornatermében szoktunk tartani, így nyáron sajnos nincsenek edzések. Ilyenkor viszont újra összeáll a csapat, újra találkozom a barátaimmal és nem mellesleg még egészségesebb is leszek a sok mozgás által. Meg amúgy is valahogy le kell vezetni a suliban felgyülemlett feszültséget, ehhez pedig a táncnál jobb dolgok nem is tudnék kitalálni.

  • Allergia
    Nagyon sok mindenre allergiás vagyok. Sok a tüsszögős allergiám (nálam két fajta van: tüsszögős és kajás allergia) is így már februártól kezdve szinte folyamatosan viszket a szemem és folyik az orrom. Ősszel viszont egyre kevesebb allergénnel kell megküzdenie a szervezetemnek. Még ha nem is tűnik el egyből az összes pollen, a sok eső azért valamennyire „kimossa” a levegőt, ezzel sok allergiás életét megkönnyítve.

  • Puha takaró
    Mindig is megszállottja voltam a plüssöknek, kisállatoknak és mindennek, ami puha. Most nyáron kaptam egy nagyon nagy, nagyon simis takarót. Bármennyire is puha, bármennyire kényelmes, azért a 40 fokokban nekem sem volt túl sok kedvem ezzel takarózni. Ilyenkor viszont, hogy már hűlt az idő még a konyhába is csak úgy megyek ki, hogy magamra terítem.

  • Halloween
    Nem különösebben szeretem az ünnepeket (értsd: kicsit sem), a legtöbbet nem is tartom, maximum, ha nagyon muszáj, mint a karácsonyt. Van egy ünnep, amit valamiért mégis imádok, ez pedig a halloween. Imádok ilyenkor műsebeket készíteni, ijesztő sminkeket (nem mintha másmilyent tudnék), kísértet-mézeskalácsházat. Tudom, hogy itthon nem szokás ezt ünnepelni, talán ezért is szeretem ennyire. Szeretek mindenben különcködni és szerintem ez az ünnepek különce.

Ennyi lett volna ez a bejegyzés. Még mindig nem rajongok az őszért (főleg, hogy már másodjára jöttem haza elázva és még csak kedd van), de ez a lista azért megmutatja, hogy nem is olyan rossz dolog, legalábbis nekem.

Ti mit szerettek az őszben? Vagy épp mi az, ami szerintetek rossz benne?

A bejegyzés trackback címe:

https://imwm.blog.hu/api/trackback/id/tr7014221905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása