Műanyagmentes július

Egy kis off így a júliusi kihívásból. Bármennyire jók az ötletek, azért a saját tatalmaimtól sem szeretnétek titeket megfosztani. Sokáig gondolkodtam megírjam-e ezt a témát is, végül úgy döntöttem, hogy nem árt, ha minél több ember hall róla. Na de miről is?

muanyagmentes_julius.png

A műanyagmentes július egy már 8 éve létező kezdeményezés, amelynek célja, hogy egy hónapig (vagy akár utána is) a lehető legkevesebb műanyag szemetet termeljük. Sajnos ez az anyag nem bomlik le (vagyis csak hosszú-hosszú idő után), így még a legelső műanyag is itt van a Földön, itt szennyezi a környezetet. Azzal, hogy ilyen anyagokkal szennyezük a világunkat, több okból is rossz. Pusztul a Föld, kihalnak az állatok és mára már az emberi szervezetben is bőven a kimutatható minimumérték felett vannak jelen műanyagszemcsék, ami természetesen nem tesz jót nekünk.

A hónap lényege, hogy megtanuljuk sokkal kevesebb műanyaghasználat semmivel sem rontja az életminőségünket. Mert igen, észrevesszük ezalatt a 31 nap alatt, hogy milyen sok alkalommal használjuk feleslegesen. Először nem hittem el, amikor erről olvastam, de tényleg.

Nem kell, hogy júliusban semmilyen műanyagot ne használj, de aminél tudod, annál csökkentsd a mennyiséget. Már ezzel is sokat segíthetsz.

Tálcás gyümölcs, zöldség
Eszembe sem jutott, hogy ez is mennyire rossz lehet. A csomagolóanyag maximum addig kell amíg hazavisszük, aztán a kukában landol. Sokkal jobb, ha mi magunk válogatjuk össze a gyümölcsöket/zöldségeket.

Nylon acskó
Ha már gyümölcsök, ezeket gyakran az ott kirakott zacskókba tesszük. A kevesebb hulladékért három megoldás lehet. Kezdő: ugyanúgy zacskóba raksz mindent, de otthon azt nem kidobod, hanem legközelebb viszed magaddal. Haladó: Néhány boltban már lehet külön kapni olyan zsákokat, amit egyszer megveszel és onnantól tökéletes a gyümölcsök hazaszállítására, előnyük, hogy ha esetleg összekeni valami egyszerűen csak bedobjuk a mosásba a többi ruha közé (én ilyet a Spar-ban láttam, de netes oldalakról is lehet akár különféle mintásakat is rendelni). Profi: viszed a saját táskádat, nálunk ez könnyű, mert a mamám minden megmaradt ruhadarabból képes bevásárlótáskát csinálni (múltkor nyakkendőkből alkotott egyet), ha szuperprofi akarsz lenni, akkor már maga a táska is valami újrahasznosítás eredménye is lehet.

Szívószál és műanyag fedő
Ez elsősorban a gyorséttermekben étkezőknek szól. Eddig bele sem gondoltam, hogy az, ha valaki műanyagfedőt tesz a poharára mennyi szeméttel jár. Pedig az a fedő is sokáig ott fog maradni egy szemétszigeten, az óceánban, vagy valahol a Földön szennyezve azt. A másik ilyen a szívószál. Én már pár éve mosható, újrahasznosított műanyagból készült szívószálat használok, ha használok (de igazából nélküle is el lehet lenni). Ma már sokkal többféle, sokkal jobb szívószálak léteznek, például fémből vagy bambuszból. Én, ha most vennék valószínűleg a fémet választanám, kicsire összecsukható, könnyen tisztítható és szerintem ez a legtartósabb változat. Tudom így nem tűnik soknak, hogy egy szívószál mekkora gondot okozhat, de sajnos már láttam képet olyan teknősről, akinek a szemébe állt bele.

Szerintem, ha valaki már ezeket betartja, azzal is nagyban hozzájárul a műanyagmentességhez. Ezek az alapötletek, de ha gondoljátok hozhatok még olyan ötleteket, amiket már a haladók is beilleszthetnek mindennapjaikba.

Ti milyen praktikákat vettek be a műanyagok ellen?

.

.

.

Dooir

A bejegyzés trackback címe:

https://imwm.blog.hu/api/trackback/id/tr4414930752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2019.07.08. 12:07:45

1. Ne dobd a háztartási szemetedet folyóba, erdõbe, út mellé az árokba.
2. Ne dobáld szét a szemetet az utcán.
3. Ne dobálj csikket a csatornába.

Ha ez mind megvan, akkor részedrõl nem fog mûanyag szemét bekerülni a környezetbe. Ehhez képest már bónusz ha valaki kevesebb szívószálat használ, de szerintem elsõ körben ezt az elsõ hármat kellene betartani - de mindenkinek.

Yossarian_M 2019.07.09. 22:18:58

En megfogadtam, hogy juliusban nem fekszem le szilikonmellu nokkel csak muanyagmentesekkel. Erdemes volt, szep uj elmenyekkel gazdagodtam
süti beállítások módosítása